-Kunstwedstrijd Veurne 1986: Deze prijs werd toegekend om het vrij originele in het werk, het technisch sterke ervan en het harmonisch opgebouwde.(uit het juryverslag) -Kunstwedstrijd Bredene 1988: Agressieve schilderkunst, maar terzelfdertijd ook klassiek van koncept. Deze gewelddadige pracht wordt versterkt door de voluminositeit van het werk. (uit het juryverslag) -Tentoonstelling bij Studio Gaselwest te Kortrijk 1988: De schilderijen zijn heel expressief en zeer dynamisch. De kunstenaar schildert bijzonder krachtig en zijn composities hebben een sterke spanning in zich.(Het Volk,22/12/'88) De kunstenaar gaat op zoek en experimenteerd om de mogelijkheden van het materiaal ten volle te benutten. Uiteindelijk brengt hij enkele röntgenfoto's die bijna mysterieuze lichteffecten oproepen.(Gaselwest Magazine '88) -Tentoonstelling in het O.C.te Harelbeke 1989: Het werk valt vooral op door zijn stevige struktuur en het gebruik dat de kunstenaar maakt van de eigenheid van diverse materialen.(Het Wekelijks Nieuws,24/02/'89) -Prijs voor beeldende kunst v.d. stad Harelbeke 2001: De prijswinnaar heeft door zijn subtiel kleurgevoel bij alle leden van de jury bewondering opgeroepen. Hij geeft blijk van een rijpe dosering en plaatsing van vlakken en van een duidelijke beheersing van de gebruikte materialen die op zichzelf al niet zo evident zijn. Zijn poëtische benadering refereert naar organische vormen, maar ook hier wordt de verbeelding aangesproken en nodigt uit tot meditatie.(uit het juryverslag) Zijn grafisch werk vertoont een bijzondere subtiliteit en heeft het breekbare van glasheldere poëzie. -Kunstwedstrijd Bredene 2002: Zien is tasten met slechts één hulpmiddeltje wit of licht. En wanneer de tast gevoel wordt, groeit de herinnering. Toekomst en verleden zijn één in kleine accentjes van details die tintelend of subtiel zijn. Een gedicht wordt ververfd tot een repetitie van afwisselende spanningen.(uit het juryverslag) -K3art kunstwedstrijd 2005 Transfo Zwevegem: Een inzending van een totaal andere aard. Het kleinschalig werk dat mede door de thematiek meteen een andere benadering vereist van de toeschouwer. De titels ‘Scene 1, 2 en 3’ wijzen op een abstracte inhoud. Drager van dit werk is een röntgenfoto waardoor het begrip abstract niet meer van toepassing is. Deze plaat wordt op een subtiele manier beschilderd. Het worden schimmen in de nacht op zoek naar het inwendige. In dit werk heerst vooral een intimistische sfeer.(uit het juryverslag) -Tentoonstelling Galerie R53: De kleine werken van filip zijn vaak op een gewone foto of op een röntgenfoto geschilderd. Je merkt het nauwelijks want het gehele tafereel komt vrij donker over en wat aan details aanwezig is komt slechts na aandachtig kijken van op de juiste afstand tot leven. Er is een vervreemding, een sereen raffinement eveneens en een diepzinnige pöetische precence. (Hugo Brutin, Krant van West-Vlaanderen))